• Statut OPP

    Statut OPP

    Najważniejszy dokument określający zasady działania placówki.
    więcej ...
  • Plan zajęć 2023/24

    Plan zajęć 2023/24

    Aktualny tygodniowy plan zajęć z podziałem na pracownie.w roku szkolnym 2023/24.
    więcej ...
  • Nasze pracownie

    Nasze pracownie

    Pracownie funkcjonujące w OPP.
    Przyjdź i wybierz coś ciekawego dla siebie.
    więcej ...
  • Nasze imprezy

    Nasze imprezy

    Co się u nas dzieje?
    Imprezy i wydarzenia organizowane w OPP.
    więcej ...
  • 1
A A A
Ogromna potrzeba ruchu, jaką dziecko odczuwa od najmłodszych lat, powoduje,
że szuka ono możliwości wyżycia się w zabawie i tańcu.

Pracuję z dziećmi w wieku od 3 lat do 14 lat i zajęcia dostosowuję do ich wieku.

Układam plan pracy z dziećmi tak, żeby zajęcia dostosować do rozwoju psychomotorycznego dzieci, dlatego w planie podaję grupy wiekowe dzieci.

Starsze dzieci uczą się ze mną choreografii do współczesnej muzyki. Układy oparte są na podstawach tańca street dance. Można w nich znaleźć elementy hip-hopu, shuffel dance, showdance oraz nauka podstaw tańca klasycznego. Oprócz choreografii dzieci czeka porządna rozgrzewka i ćwiczenia rozciągające Wachlarz piosenek do których będziemy tańczyć jest bardzo szeroki – od rnb, przez hip hop, pop, aż do rocka i muzyki alternatywnej. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Na moich zajęciach najmłodsze dzieci poznają różne techniki tańca poprzez zabawę i ćwiczenia. Przede wszystkim poznają taniec klasyczny, który jest podstawą wszystkich tańców. Na zajęciach ćwiczą koordynację ruchową, a także płynność i harmonię ruchu. Ponadto rozwijają wyobraźnię przestrzenną, wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu.

Dzięki tym zajęciom Twoje dziecko wkroczy w magiczny świat tańca, dowie się, na czym polega rytm i pozna podstawowe kroki taneczne. Nie musisz martwić się o to, czy jest już gotowe na udział w zajęciach tanecznych. Zabawy z tańcem i muzyką są przystosowane do rozwoju psychomotorycznego 3-latków i pozwalają na rozwijanie ich umiejętności ruchowych. Do zajęć tanecznych z młodszymi dziećmi używam różnych przyrządów, takich jak: chusty, wstążki gimnastyczne, pompony, a do ćwiczeń ogólnorozwojowych: małych piłek, hula-hoop, skakanek i innych. Dzieci uwielbiają urozmaicone formy ruchu i zawsze z ogromną chęcią biorą udział w każdym ćwiczeniu.

W pracy z dziećmi wykorzystuję metody:

Metoda Batti Strauss

Ma na celu przybliżenie dzieciom muzyki klasycznej. Dzieci słuchają aktywnie to znaczy słuchając wykonują proste ruchy taneczne proponowane przez nauczyciela. W przypadku dzieci młodszych są to proste ruchy ilustrujące krótkie opowiadanie związane z każdym utworem muzycznym. Poprzez aktywne słuchanie dzieci nieświadomie poznają strukturę utworu muzycznego poprzez rozpoznawanie ciałem zmian w muzyce i różnicowanie poszczególnych części.

Elementy metody Pedagogiki Zabawy KLANZA

Założenia metody Klanzy zostały oparte na metodzie pracy z grupą stworzoną przez Zofię Zaorską, założycielkę Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.

Głównym celem metody jest wspieranie dzieci i młodzieży (oraz osób z nimi pracujących) w ich indywidualnym rozwoju, wzrastanie w społeczeństwie i ku niemu. Rozwijanie ich zainteresowań oraz możliwości w atmosferze akceptacji, zrozumienia a przede wszystkim zabawy, która jest podstawową formą aktywności dzieci i najszybszą oraz najlepszą drogą do ich pełnego rozwoju.

Podstawę w pracy daną metodą oraz w jej zrozumieniu stanowi holistyczna koncepcja człowieka, która zakłada, że każdy człowiek jest w stanie się rozwijać i wykorzystać każdą sytuację, która go spotyka. Jego możliwości rozwojowe są bardzo duże, ale i zależne od oddziałujących na nie czynników oraz środowiska, w którym żyje.

Wszelkich pomysłów na zajęcia i nowe koncepcje dostarcza Pedagogika Zabawy, w której przy użyciu prostych form, metod i pomocy można przygotować bardzo ciekawe i bogate zajęcia nastawione na rozwój jednostki i jej działalność twórczą.

Zabawy rozluźniające, ruchowe, muzyczne, twórcze - taniec, śpiew, plastyka ciała, drama umożliwia nawiązanie kontaktu z innymi uczestnikami, współpracę, samoświadomość oraz niczym nie skrępowaną aktywność - ekspresję twórczą.

Głównym atrybutem wykorzystywanym w pracy opisywaną metodą jest duża, kolorowa chusta, która przyciąga uwagę dzieci, ożywia je i daje im wiele radości, uśmiechu. Pomaga dzieciom zapomnieć o strachu i poznać lepiej innych uczestników zabawy. Jest ona wspaniałym środkiem do rozbudzenia dziecięcej wyobraźni, kiedy staje się balonem, wiatrem, łodzią, siecią rybacką oraz tym wszystkim, o czym tylko można pomarzyć. Możliwości jej zastosowania są nieograniczone, dlatego staje się ona dowodem na to, że im prostsze formy i pomoce, tym lepsza zabawa. Zapewnia ona doznania wielozmysłowe: wzrokowe, słuchowe, dotykowe, węchowe oraz łączy je z doznaniami ruchowymi.

Źródła:

Galeria pracowni:

Zajęcia odbywają się zgodnie z planem zajęć:

Kontakt do instruktora: 692-911-077